Niemal co roku zauważyć można pojawiające się nowe propozycje na rynku zabawek dla dzieci. Oczywiście z produktami dla najmłodszych jest jak z modą – bardzo często powracają one odświeżone po latach. Dlaczego tak się dzieje? Powód jest prosty. Otóż można pomyśleć, że wymyślono już dosłownie wszystko i teraz pozostaje nam jedynie modyfikować i ulepszać dotychczasowe propozycje, dostosowując je do obecnych standardów. Niektóre zabawki, jak np. drewniana tęcza nie zmieniają się od lat. Mimo to wciąż są popularne, dlatego producent rzadko udostępnia nam nowe, poprawione serie.
Czy to oznacza, że drewniana tęcza jest zabawką idealną, która od tak długiego okresu nie zmieniła się w ogóle? Otóż nic bardziej mylnego. Zapraszamy do dalszej części materiału, gdzie poznasz wszystkie szczegóły dotyczące zmian, które producent definitywnie musiał wprowadzić do swojej oferty, by dostosować produkt finalny do potrzeb klientów i użytkowników, czyli dzieci.
Jakość – materiały i certyfikaty
Standardy stale ulegają zmianom. Wystarczy spojrzeć, jak ewoluują normy dotyczące zabawek. Z każdym rokiem są one coraz bardziej restrykcyjne i oczywiście nie ma w tym nic złego. Dzięki temu nasze dzieci są bezpieczniejsze w trakcie zabawy, a rodzice nie muszą obawiać się o ich zdrowie lub życie. Drewniana tęcza to doskonały przykład asortymentu, który powinien w pełni zadowolić najbardziej wymagających dorosłych i kreatywne szkraby, które nie lubią się nudzić.
Więcej możliwości dla zróżnicowanych potrzeb
Czasem wystarczy zastosować różnego rodzaju kolory, by wypuścić nową serię produktu. Czy to oznacza, że będziemy oszukiwać klientów, próbując wyeksploatować ich budżet w sposób maksymalny? Doskonałym przykładem jest ww. drewniana tęcza, która dostępna jest w zróżnicowanych odcieniach. Oczywiście nie chodzi o to, by jeden klient kupował ten sam produkt. Producentowi zależy na tym, by docierać do najszerszego możliwego grona odbiorców. Gdy jednym będą podobać się kolory jaskrawe, inni z przyjemnością skorzystają z wersji pastelowej.
Marketing, czyli magia sprzedaży
Biorąc pod uwagę, że drewniana tęcza to nic spektakularnego i jest to jedynie produkt stworzony z dużą dozą kreatywności, warto zastanowić się nad tym, dzięki czemu zyskała ona tak duży sukces. Otóż wszystko zależy w dużej mierze od jakości marketingu. Zakładając, że grupa docelowa wynosi kilkaset milionów osób, spróbujmy dotrzeć do 0,5 procenta potencjalnych interesantów. Taki wynik staje się ogromnym sukcesem komercyjnym, który w dalszych sezonach napędzi efekt kuli śnieżnej.